Oktoberfest – ideał dla sprzedaży internetowej?

Oktoberfest – ideał dla sprzedaży internetowej? from Sprzedaz Internetowa24 on Vimeo.

Oktoberfest w Monachium to największy festyn na świecie. Od ponad dwustu lat przez dwa tygodnie końcem września rzesze gości z całego świata gotowi są wydawać setki euro za pożądany produkt –- przyjemność. Samo piwo, którego co roku konsumuje się grubo powyżej 6 milionów litrów, jest tylko środkiem do celu, jego „trampoliną”. Czy w sprzedaży internetowej nie chodzi o to samo? Zadowolenie klienta – gdzie sprzedawany produkt czy usługa są tylko tego metodą?

Biznes jaki powstał z ludowego festynu jest bliski perfekcji. W całym mieście z powodu i w związku z Oktoberfestem wydawanych jest ponad 900 milionów euro (według referatu gospodarki miasta Monachium). Czterysta milionów goście zostawiają na samej Theresienwiese (terenie, na którym impreza się odbywa), zaś ponad pięćset na inne usługi i produkty w czasie pobytu. I to wszystko „tylko” z powodu chęci spędzenia przyjemnie czasu. Spełnianie potrzeb i życzeń klientów zostało więc udoskonalone jak najdalej się da, stało się celem funkcjonowania zaangażowanych w to firm. Nic dziwnego, skoro ma się do czynienia z bardzo popularnym przedsięwzięciem o wyrobionej marce, z zainteresowaniem światowych mediów, z klientami, którzy jeszcze przed przyjściem wiedzą czego chcą, są gotowi sporo wydać (liczba przychodzących „tylko sobie pooglądać” jest niska), a po wizycie na festynie rozsiewają obficie pozytywne opinie.

Wzór sprzedaży internetowej

Przyglądając się fazom, w których znajduje się klient, i to obojętnie czy w handlu stacjonarnym, czy internetowym, z grubsza podzielić je można na trzy części – przed zakupem, w trakcie i po. Biorąc Oktoberfest za przykład, możliwa jest w sprzedaży internetowej daleko idąca optymalizacja procesów, a co za tym idzie – lepsze spełnianie potrzeb klientów i zwiększenie obrotów.

Zależności te przedstawiłem obszernie w kolejnym wydaniu mojego wideomagazynu o sprzedaży internetowej – prosto z Oktoberfestu w Monachium. Zobacz.

Posted in: