Jak wielki może być handel w Internecie? Konferencja K5

Na prestiżowej konferencji K5 w Monachium (12-13 września 2013 r.) najwięksi handlowcy w Niemczech – od Amazon do Zalando, producenci i importerzy, usługodawcy w e-commerce, próbowali zmierzyć się z pytaniem o możliwą dynamikę wzrostu sprzedaży internetowej w Niemczech, w Europie i na świecie.

W krajobrazie niemieckich konferencji, targów, kongresów, wystaw, związanych z e-commerce, była to całkiem inna konferencja, bardzo też przez 750 uczestników lubiana i ceniona. Sami sprzedawcy prowadzili prelekcje, opowiadając o swoich własnych doświadczeniach. Po wystąpieniu, prowadzący konferencję, jej inicjator, ekspert e-commerce Jochen Krisch, w rundzie pytań i odpowiedzi dopytywał o te szczegóły które publiczność życzyłaby sobie usłyszeć. I tak padały pytania o wielkość kolejnej rundy finansowania, o przygotowywany exit czy ekspansję zagraniczną, o kłopoty ze znalezieniem odpowiednich współpracowników, o strategiczne sojusze czy krytykę konkurentów.
Wypowiadane słowa są wiele warte, choćby z racji progu możliwości uczestnictwa w konferencji – była ona zorganizowana tylko dla sklepów internetowych z rocznym obrotem powyżej miliona euro.

Motywem przewodnim tegorocznej konferencji było pytanie o wzrost handlu internetowego, a w szczególności pytanie o to, jak dobry musi być handel w Internecie, by sprostać wymaganiom klientów, którzy jeszcze niedawno kupowali w ten sposób kilka razy w roku, a teraz czynią to co kilka dni lub nawet codziennie. Dynamikę wzrostu uwidacznia, według Krischa, między innymi lista Top 500 niemieckich sklepów internetowych. W 2008 r. wystarczało jeszcze osiągnąć obrót powyżej 500 000 euro by się na nią dostać, sprzedawcy z obrotem między 1 a 10 milionami byli „wielkimi” graczami, a z powyżej – można było szukać z lupą. Dzisiaj dwucyfrowe milionowe obroty są powszechne, a niektórzy, szczególnie z branży elektronicznej, przekraczają próg pół miliarda euro.

Wkrótce dużo mniejszym wysiłkiem i z mniejszymi kosztami niż Zalando, będzie można osiągnąć obrót powyżej 1 miliarda euro rocznie z samej tylko sprzedaży internetowej. Na K5 dyskutowano, co musi się zmienić w infrastrukturze, by na dłuższą metę ułatwić handlowcom odpowiedź na tak intensywnie rosnące potrzeby rynku.

[note color=”#FFFCD0″]Jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz regularnie (raz na tydzień) otrzymywać e-mailem opis najważniejszych wydarzeń w branży e-commerce:

Zapisz się na newsletter [/note]