Kupony rabatowe w sprzedaży internetowej

Kupony-rabatowe-w-sprzedazy-internetowej_Lukasz-Koronczok_Sprzedaz_Internetowa24

Pierwsze promocje pojawiły się prawdopodobnie jednocześnie z rozpoczęciem działalności przez pierwszy prehistoryczny sklep. Od tamtej pory wszyscy sprzedawcy towarów i usług wykorzystują rozmaite metody zainteresowania klientów swoją ofertą,

począwszy od sezonowych obniżek cen aż po rozmaite kupony rabatowe, dzięki którym klient może kupić wybrany produkt w bardziej atrakcyjnej cenie. Ideę kuponów promocyjnych wykorzystują również sklepy internetowe i inne firmy z branży e-commerce. Efekt? Zadowolony klient to wierny klient, który chętnie wróci do sklepu, w którym dokonał korzystnych zakupów.

Różne kupony rabatowe – różne metody zachęt

Zasada funkcjonowania wszystkich promocji jest taka sama: klient kupuje taniej, sklep buduje opinię przyjaznego konsumentom i zdobywa nowych klientów, a umiejętnie wykorzystując kupony rabatowe zwiększa przy okazji zainteresowanie swoją ofertą, co wprost przekłada się na poprawę wyników sprzedaży. Zróżnicowane formy kuponów pozwalają dostosować promocyjną ofertę do specyfiki branży, w jakiej działa sklep oraz charakterystyki klientów, którzy najczęściej odwiedzają stronę internetową sklepu. Sprzedaż internetową można wesprzeć udostępnieniem kuponów drukowanych do wykorzystania w firmowych salonach, a dla szczególnie wymagających klientów spersonalizować ofertę. Ciekawym pomysłem są kupony wielokrotnego użytku, działające jak elektroniczne karnety na wybrane towary lub usługi. Promocję można ograniczyć w czasie, udostępniając klientom kupony działające jedynie w określonym czasie, co zgodnie z zasadami marketingu zwiększa ich atrakcyjność. Sprzedawca może sobie ułatwić dystrybucję kuponów wykorzystując strony partnerskie (affiliates) lub umieścić kody rabatowe bezpośrednio na stronie sklepu, a nawet pod pojedynczym artykułem objętym promocją. W poszukiwaniu atrakcyjnych kuponów zniżkowych użytkownicy Internetu przeszukują również specjalne serwisy gromadzące promocyjne oferty sklepów internetowych, więc umieszczenie na ich stronach informacji o aktualnych zniżkach może się okazać najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klientów.

Serwisy z kuponami rabatowymi

W polskim Internecie funkcjonują dziesiątki serwisów udostępniających na swoich stronach kupony rabatowe setek sklepów internetowych. O jakości serwisu świadczą częste uaktualnienia bazy kuponów, dzięki którym klient ma do swojej dyspozycji wyłącznie aktywne kupony rabatowe. Ugruntowaną pozycją wśród portali z promocjami cieszą się serwisy: KodyRabatowe (strona z kodami rabatowymi i ofertami wyprzedażowymi), Hotprice (rabaty na towary z branży dom i ogród, elektronika, biżuteria, moda, zdrowie i uroda, hobby, kosmetyki), Moje Kupony (kupony zniżkowe do popularnych polskich sklepów internetowych), Eurobon (z ciekawym systemem rezerwacji kuponów i rabatami aż do 50 procent), Frupi.pl (promocje na usługi w 19 miastach Polski), Wydawajdobrze (poza kodami rabatowymi na towary, również kupony na usługi finansowe, podróże i darmowe dostawy), Cuppon (promocje z najbliższej okolicy nawet do 90 procent), MaxiBonus (bony rabatowe na usługi z zakresu zdrowie i uroda, podróże, shopping, biznes, gastronomia, kultura i rozrywka, kursy i szkolenia) oraz Ceneo (z możliwością zakupów bezpośrednio w serwisie i komentowania ofert).

Uwaga na niespodzianki!

Sklep internetowy wykorzystujący kupony rabatowe do zwiększenia sprzedaży powinien dobrze skalkulować relację pomiędzy ceną towaru a proponowanym rabatem, aby działania promocyjne okazały się opłacalne. Istotną kwestią jest również ryzyko zbytniego przyzwyczajenia klientów do kuponów, co może zaowocować rezygnacją z zamówienia. Zalety przewyższają jednak niebezpieczeństwa wynikające z wprowadzenia kuponów. Umiejętne skonstruowanie oferty rabatowej pozwala pozyskać nowych klientów oraz utrwalić zaufanie już istniejących.
[note color=”#FFFCD0″]Jeśli zainteresował Cię ten temat i chcesz regularnie (raz na tydzień) otrzymywać e-mailem opis najważniejszych wydarzeń w branży e-commerce:
Zapisz się na newsletter [/note]
[spacer]

Posted in: