Sprawa Przycisku – Buttonlösung

[flowplayer src=’http://sprzedaz-internetowa24.pl/wp-content/uploads/2012/08/SI24pl_video_KW31_SprawaPrzycisku2.flv’ width=640 height=360 splashend=show splash=’http://sprzedaz-internetowa24.pl/wp-content/uploads/2012/08/lukasz_koronczok_sprzedaz-internetowa24pl_monachium_stadion-olimpijski.png’ autoplay=false]

Poważne zmiany w niemieckim prawie zmuszają wszystkich sprzedawców internetowych prowadzących działalność w Niemczech do zmian w ostatnim kroku procesu zamówienia. Zignorowanie obowiązującego od 01.08.2012 r. „Buttonlösung” grozi nieważnością umowy oraz dotkliwymi upomnieniami prawnymi ze strony konkurencji. Nowe prawo (na razie) nie dotyczy sprzedawców z Polski.

Głównym zamiarem niemieckiego ustawodawcy jest ochrona konsumentów przed tak zwanymi pułapkami abonamentowymi (Kostenfalle/Abofalle) w Internecie. Do sytuacji takich dochodzi, gdy użytkownik nie jest świadomy konsekwencji kliknięcia na przycisk zamówienia, szczególnie na stronach nastawionych na oszustwo. Niemiecki ustawodawca „wrzuca” więc wszystkich do jednego worka i zobowiązuje oferentów wszelkich odpłatnych produktów i usług do odpowiedniej zmiany sposobu zamawiania. Zmianie uległ §312. ust. 2. niemieckiego kodeksu cywilnego (§312g Absatz 2 BGB).

Nowe ustawowe wymagania obejmują dwa zasadnicze punkty:

  • spełnienie określonych, zaawansowanych wymogów informacyjnych
  • wyglądu samego przycisku zamówienia (button).

Niezbędne zmiany, które przedsiębiorcy internetowi muszą wprowadzić, ograniczają się generalnie do ostatniego kroku w procesie zamówienia. Ponadto konieczne może być pewne drobne dostosowanie pojęciowe w ogólnych warunkach sprzedaży własnego sklepu.

Szczegóły Sprawy Przycisku znajdziesz w moim darmowym przewodniku (w pdf -możesz zachować i wydrukować) o nowych przepisach.