Technologia Augmented Reality – zasada działania

Sprzedaż internetowa nabiera dzisiaj nowego wymiaru, a to wszystko dzięki debiutującej na polskim rynku technologii Augmented Reality – rzeczywistości rozszerzonej, dającej obiecujące rezultaty. Dzięki niej kupowanie przez internet może stać się dla klienta przyjemnością, a dla przedsiębiorców – szansą na zmniejszenie liczby zwrotów.

Światowe trendy w branży e-commerce pokazują, że ta nowoczesna technologia może stać się sposobem na pozyskanie grupy klientów, którzy dotąd sceptycznie podchodzili do zakupów internetowych. Przede wszystkim nie korzystali z nich z powodu braku możliwości dokładnego obejrzenia produktu lub po prostu nie mogli przymierzyć ubrań. Dzięki Augmented Reality to wszystko się zmieni, dzięki czemu nawet klienci preferujący tradycyjny sposób robienia zakupów, znajdą w internetowej rzeczywistości przestrzeń dla siebie.

agatameble_screenshot_AR_rzeczywistosc-rozszerzona

Agata Meble – ustawianie mebli tam gdzie będą stały – jeszcze przed zakupem.

Augmented Reality to rzeczywistość rozszerzona

AR stanowi połączenie świata rzeczywistego z tym wygenerowanym komputerowo przy wykorzystaniu możliwości, jakie daje grafika 3D. Jest to rzeczywistość z kamery, na którą w czasie rzeczywistym nakładany jest wirtualny obraz z wygenerowanymi komputerowo obiektami. Technologia ta nie ma wygórowanych oczekiwań sprzętowych, przez co może z niej swobodnie korzystać każdy Internauta. Podstawą w niej jest posiadanie kamery kompatybilnej z komputerem albo telefonu komórkowego, który wyposażony będzie w kamerę oraz będzie obsługiwać połączenie z internetem.

Dzięki tej technologii, bez wychodzenia z domu można dokonać zakupów, które jak dotąd tego wymagały. AR pozwala przymierzać odzież, projektować wystrój mieszkania, czy też dokładnie zapoznać się z dziecięcymi zabawkami. Jest to narzędzie, które zrewolucjonizuje internetowe zakupy, a jego największą zaletą jest to, że można je użytkować w domowym zaciszu. Pozwoli to dokonać przemyślanych zakupów, wybrać odpowiedni rozmiar, jak również uniknąć zwrotów zamówionych produktów.

Przymierzalnia w domu

Proces przymierzania i kupowania jest niezwykle prosty, ponieważ wszystko opiera się na intuicyjnej obsłudze aplikacji, stworzonej specjalnie dla danego sklepu internetowego.

Wystarczy tylko wejść na jego stronę i włączyć swoją kamerę, która zarejestruje wymiary osoby, chcącej przymierzać ubrania albo w przypadku projektowania wnętrza – zapisze obraz pokoju.

otto_anprobe-przymierzalnia-facebook_screenshot_AR_rzeczywistosc-rozszerzona

Przymierzalnia w domu. Sklep OTTO.

Po załadowaniu tych danych do aplikacji, można rozpocząć przymierzanie, które polega na nakładaniu obrazu wygenerowanego komputerowo, np. ubrania, na ten rzeczywisty. Technologia ta, to prawdziwy przełom, ponieważ nowoczesne aplikacje posiadają funkcjonalność automatycznego przeliczania, a zatem natychmiastowego dopasowywania przedmiotów do obrazu, który rejestruje kamera.

Z wykorzystaniem AR funkcjonuje już wiele sklepów internetowych światowych marek. Chociażby w internetowym sklepie marki Ray Ban, przymierza się okulary słoneczne w „wirtualnym lustrze”. Także UPS poszło tym tropem i stworzyło aplikację AR, umożliwiającą w szybki i sprawny sposób dopasować wielkość pudełka do rozmiarów przesyłki. Aranżacja wnętrz z AR też jest dzisiaj o wiele prostsza, ponieważ Agata Meble czy Ikea posiadają już aplikacje, dzięki którym można oferowane meble ustawić we własnym wirtualnym mieszkaniu, zmieniając nawet jego kolorystykę. Chętnie z możliwości AR skorzystało Lego, Ravensburger, Coca Cola, Tissot (wirtualne przymierzanie zegarka – choć sama aplikacja już się zestarzała), sklep internetowy Mister Spex (okulary), Volvo i wiele innych znanych marek.
Na polskim rynku możliwości AR można także poznać podczas zwiedzania, np.: krakowskich Sukiennic albo Muzeum Powstania Warszawskiego.

Szerokie zastosowanie

Jak widać AR ma bardzo szerokie zastosowanie, o czym świadczy wykorzystanie jej do tworzenia aplikacji z zakresu medycyny, hydrologii, geologii, a także jest podstawą w symulatorach jazdy i lotów, czy w wizualizacjach architektonicznych. Nie ma branży, w której AR nie znalazłoby dobrego zastosowania. Oczywiście wszystko zależy od pomysłowości twórców aplikacji.

Dzięki Augmented Reality każdy przedsiębiorca będzie mógł w bardzo łatwy sposób dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy sami zadbają o to, aby pokazać nowoczesny i wirtualny sklep internetowy swoim znajomym. Nowa rzeczywistość pozwali całkowicie zaangażować konsumentów w przeglądanie oferty sklepu, a szczególnie tych w wieku pomiędzy 18 a 35 lat, którzy najchętniej korzystają z nowości.

metaio_lego-box_screenshot_AR_rzeczywistosc-rozszerzona

Lego Box – twórca: metaio

Technologia Augmented Reality, jest zatem nowym wyznacznikiem jakości, a dzięki niej łatwo jest dostosować target poszczególnych reklam do użytkowników oraz prowadzić sprzedaż bez zwrotów.

 

Posted in: